gammo

kitchen & more

Ügyfélszolgálat: 06-70-603-9099
Nyitva tartás: 08:00-16:00 (H-P)

Blog

Gammo történetek: a kezdetek

2024. 02. 29.

Gammo történetek: a kezdetek

Ültünk az unokatestvéremtől kölcsönkért furgonban Nyíregyháza felé menet és a kollégámmal pont arról beszélgettünk, hogy két dán dog milyen pusztítást tud végezni a hátsó üléssorban, mikor megcsörrent a telefonom. 

Robi keresett, akinek éppen vittük a végletekig lealkudott áron megrendelt sokkoló hűtőjét. Bizonytalankodott, hogy szüksége van-e egyáltalán erre a gépre, tulajdonképpen igen, de csak akkor, ha a vételárba még belealkudhatja az ingyenes szállítást is. Fél órára voltunk Nyíregyházától, az biztos, hogy kiválasztotta a tökéletes időpontot ennek a megvitatására.

Klasszikus játékelméleti szituáció: a kicsi vagy a nagy veszteséget nyelem le? A gépet visszavinni a raktárba nem akartam, sőt, a gyártónak nem is tudtam volna, jött a fizetésnap is, nem volt más választásom, mint belemenni az alkuba, leszállítani, átvenni a pénzt és utána dühöngeni a hazaúton.

 

2008-ban járunk. Aki akkor Magyarországon vendéglátóipari gépek kereskedelmével foglalkozott, az nagyjából ugyanúgy dolgozott, mint mi, legfeljebb nagyobb létszámmal és biztosabb anyagi háttérrel. Felmérés, ajánlatkészítés, vételi ár egyeztetés, végül szállítás, újból és újból. Főzőbemutatók, harc a konkurencia mindig alacsonyabb ajánlataival, sok költség és egyre kevesebb haszon az eladásokon.

Ez után az eset után döntöttem el, hogy megcsináljuk Magyarország első vendéglátóipari webáruházát. Akkoriban ez unikumnak számított, annak ellenére, hogy nekünk és versenytársainknak is volt már weboldala, amelyre sokan termék adatlapokat és katalógusokat is kitettek. De kizárólag ár nélkül, mondván, hogy minden ügyféllel külön egyeztetés szükséges.

Létrehoztuk tehát a nagykonyhaigépek.hu weboldalt, amelyre feltöltöttünk először kb. száz, majd 500, később több ezer terméket képpel, részletes műszaki paraméterekkel, és ami a legfontosabb: árral együtt. A látogatók, ha a termék megtetszett nekik és az árat elfogadták, néhány kattintással le is tudták adni a rendelésüket - akár hétvégén vagy az éjszaka kellős közepén is!

Volt is felzúdulás a piacon! Kérdezték is tőlem, hogyan gondolom, hogy egyszerűen kiírom egy termék több százezer forintos árát, ugyanúgy, mintha egy pár ezer forintos CD vagy könyv lenne! (Akkoriban ezek voltak a webáruházak sláger cikkei.) A válaszom akkor is az volt, ami most: ha egy vásárló a weboldalon megtalál minden olyan információt egy termékről, amit szóban vagy egy értékesítőn keresztül mondanánk el, akkor miért ne tennénk azt publikussá, hogy minden ügyfél akkor és úgy tájékozódjon, ahogy szeretne?

 

Ma már mindez mókásnak hangzik, de 15 évvel ezelőtt forradalmi tett volt, amire azóta is büszke vagyok. Üzleti stratégiánk azóta sem változott: ügyfeleink munkáját segítő és kitűnő minőségű konyhai gépeket és eszközöket forgalmazunk elérhető árakon, az interneten keresztül. Az évek alatt 17 fősre nőtt, összeszokott csapatunk minden egyes nap azért dolgozik, hogy megrendeléstől a leszállításig, megvásárlástól a termék élettartamának végéig minden szakaszban teljes támogatást nyújtsunk vásárlóinknak. Ma már nem csak Magyarországon, hanem Németországtól Bulgáriáig, mindenhol anyanyelvi szinten beszélő ügyfélszolgálattal.

Hasonló cikkeink a témában:

Gammo történetek: az egyszerűbb feladatoktól a nagy felelősségig

2024. 03. 27.

Tovább olvasom


Gammo történetek: a szállítótól a logisztikai vezetőig

2024. 03. 19.

Tovább olvasom


Gammo történetek: ügyfélszolgálat és zenekar

2024. 03. 11.

Tovább olvasom



Kapcsolódó termékeink